Legend of Avatars - Avatar Szerepjáték
Legend of Avatars - Avatar Szerepjáték
Legend of Avatars - Avatar Szerepjáték
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Legend of Avatars - Avatar Szerepjáték

Avatar: The Last Airbender és Legend of Korra szerepjáték
 
KeresésLegutóbbi képekRegisztrációAz oldal bezártKezdőlapRegisztráció - SajátVízidomár EmptyVízidomár EmptyVízidomár EmptyVízidomár EmptyVízidomár EmptyBelépés

 

 Vízidomár

Go down 
SzerzőÜzenet
Wan Shi Tong
Szellem
Szellem
Wan Shi Tong


Erőpontok : 31
Karakterpontok : 0,0
Hozzászólások száma : 32

Vízidomár Empty
TémanyitásTárgy: Vízidomár   Vízidomár EmptySzomb. Nov. 01 2014, 21:17

Vízidomár Waterbending_original


Vízidomár Viz11 

A legenda szerint a Hold és az Óceán volt az első vízidomár. A Hold adja a vízidomároknak az erőt, az Óceán az életet, pont ezért a holdfogyatkozáskor az idomárok nem képesek az idomításra. A vízidomárok este és teliholdkor a legerősebbek, napközben és holdfogyatkozáskor a leggyengébbek. A vizet minden halmazállapotában képesek idomítani (irányítani): folyékonyan, jég és hó, vagy éppen gőz formájában, valamint tudják idomítani a vizet tartalmazó anyagokat is, illetve bármilyen folyadékot. Számtalan módon képesek megformálni, akár ostorkén , csápként használni, vagy éppen hullámot létrehozni, jégfalat emelni, tüskéket lövelni. illetve a víz halmazállapotát is megváltoztathatják. Képesek a növények sőt akár az emberek idomítására is. A növényekben a vizet, míg az emberekben a vért idomítják.



1. szint
Vízfolyatás: Katara nevezte el ezt a módszert, a vízidomár kiemel egy kevés vizet a forrásból, és képes mozgatni a teste körül. Ennek bonyolultabb verzióját Aang mutatta be, a lebegtetésről és a mozgatásról szól. Ez egy alapmozdulat, amellyel megtanítják a vízidomároknak, hogyan „érezzék” a vizet, de valójában hasznos, és minden szinten előfordul.
 
Vízmozgatás: Szinte minden vízidomár mozdulat azon alapul, hogy az idomár kedve szerint formálhatja a folyadékot. Egyszerűen lebegtetve egy nagyobb víztömeget arra mozgathatják, amerre akarják, szétválasztva a tó vagy tenger fenekén képesek lehetnek sétálni, és nem kényszerülnek úszásra. A nagyobb víztömegek fegyverként is használhatóak, például ostor, vagy csáp formázható belőle, amivel többször le lehet csapni az ellenfélre, kialakítható ebből is pengeéles felület, ami akár a fémet is átvágja, ráejthető az ellenfélre, vagy eloltható vele a tűz.
 
Vízlöveg: A vízlöveg mozdulat végrehajtása során a vízidomár nagymennyiségű vízet idomít ellenfele felé egyetlen erőteljes, robbanásszerű támadással. Hasonló a vízsugárhoz, de sokkal gyorsabb, hiszen a vízsugár komolyabb koncentrációt igényel. Alapmozdulat, de hasznos, hiszen nagyon gyorsan végrehajtható.
 
2. szint
Vízköpeny: A vízköpeny technika egy víz „páncélt” hoz létre csápokra emlékeztető karokkal. Ezeket a karokat később a vízidomár arra használhatja, hogy megfogjon, felemeljen tárgyakat, vagy akár ellenfeleit, vizet lőjön rájuk, vagy megfagyassza őket. Ha kevesebb a rendelkezésre álló víz, az idomár megteheti, hogy csak a karokat formálja meg.
Katara a vízköpeny technikát használta Azula ellen.

Vízszűrés:
Egy földidomárral összedolgozva a vízidomár képes lehet megtisztítani a szennyezett vizet. A vízidomár felfelé idomítja a vizet, míg a földidomár elválasztja a szennyezőanyagokat.
 
3. zsint
Vízsugár: Egy nagynyomású vízsugár képes lehet arra, hogy hátralökje az ellenfelet, vagy akár át is menjen rajta, ha elég erős. Többnyire akkor használják, ha könnyebb sérüléseket akarnak okozni a célpontnak.
 
Vízkés: A víz éles, vagy hegyes formára való idomítása egy pillanatra, amellyel átvágható fa, kő, vagy fém.
 
A víznyomás manipulációja: A vízidomárok képesek lehetnek manipulálni a víznyomást, így a víz használatával megragadhatnak, vagy átvághatnak tárgyakat. A víz használható félig szilárd anyagként, miközben úgy viselkedik, mint egy folyadék. Egy bizonyos nyomás fölött a víz átvágja a fémet is. Ezt a módszert a vízidomárok arra is használhatják, hogy ne süllyedjenek el a vízben, és akár járjanak rajta.
 
Vízfal/vízpajzs: A víz rengeteg formája lehetővé teszi, hogy támadások kivédésére, vagy az ellenfél csapdába ejtésére használják. Gyorsan átalakítható, és a támadó ellen fordítható, mielőtt az feltápászkodna, vagy akár egy jégpajzs is gyorsan kialakítható belőle. Noha legtöbbször működik, a pajzsnak kell adni egy kevés tartást, hogy erősebb támadások ellen is hatásos legyen.
 
4. szint
Vízostor: A vízostor gyakori technika, lényegében egy csáp létrehozása, és egy kicsapás vele az ellenfélre. A forma, a méret és a hosszúság mind a vízidomáron múlik, erősebb idomárok nagyobb ostorokat hozhatnak létre hatékonyabb támadóerővel. Az ostor pengévé alakítható, és átvághat fémet, követ, vagy fát.
 
5. szint
Hullám: A víz mozgatásával, ha nem választják el az eredeti forrásától, a vízidomárok gyakorlatilag bármilyen méretű hullámokat képesek lehetnek létrehozni. A mozdulat kezdetekor megemelik a vízszintet, majd ezt a hullámot küldik az általuk kívánt irányba. Ezt használhatják a célpont elsöprésére, vagy akár egy közlekedési módként, ha az idomár a hullám tetején áll. Hasonlóan meg lehet oldani ezt a mutatványt tutajokkal is.
 
Buborék: A vízidomárok képesek lehetnek akadály nélkül áthaladni egy nagyobb víztömegen, azáltal, hogy létrehoznak egy buborékot saját maguk és társaik körül, biztosítva a levegőt az útra.
 
Vízkupola: A vízidomár összegyűjthati a vizet az esőből, létrehozva egy kupolát, amely használható támadásra és védekezésre is.
 
6. szint
Vízlabda: Hasonló a jégbörtönhöz és a buborékhoz. Ez a technika lehetővé teszi, hogy az ellenfelet egy vízgömbbe zárjuk.
 
Víz-box: Ehhez a technikához a vízidomár körülveszi a kezét vízzel, és az ellenfele irányába löki egy ütéssel.
 
7. szint
Részleges jégostor: A vízidomár képes lehet kontroll alá vonni, és csapdába ejteni ellenfelét, azáltal, hogy megfagyasztja az ostor egy részét, lokálisan.
 
Borotva-gyűrűk: A vízidomár létrehozhat éles, vágásra is képes vízgyűrűket.
 
8. szint
Vízfúró: Magasnyomású, fúróra emlékeztető, forgó víztömeg, amely szilárd felületre lőve tényleg fúró hatást eredményes. Csak igazi mesterek képesek megcsinálni, mert a technika a víztömeg állandó mozgatását igényli.
 
Vízkerék: A vízidomár képes lehet támadásokat blokkolni egy előtte függőlegesen pörgetett kerék létrehozásával.
 
Vízgyűrű: Gyakorlott vízidomárok létrehozhatnak
egy gyűrűt a testük körül, amely használható mind támadásra, mind védekezésre.
 
Dupla vízgyűrű: A vízidomár képes lehet létrehozni két gyűrűt a teste körül, amelyeket aztán támadásra és védekezésre is használhat.
 
9. szint
Örvény: Nagy mennyiségű vízben a vízidomár létrehozhat egy körkörös mozgást, ami örvénnyé erősíthető.
 
Többszörös vízostor: Sokban hasonlít a hagyományos vízostorhoz, csak kettő, vagy négy csápot használ, ezáltal már komoly pusztítást képes végezni.
 
Polip-forma: Nagyobb vízmennyiség, amiből az idomár nyolc ostorszerű csápot hoz létre. Ezek használhatók tárgyak, emberek megragadására, fölemelésére, támadásra, vagy azok kivédésére.
 
10. szint
Víztorony, vagy „vízvortex”: Magas szintű technika, ami egy örvényre emlékeztető oszlopot hoz létre vízből, amely forog, és célpontokra is irányítható, egyszerűsíti az elhajolást a támadások elől. Az altest köré csavarva a vízidomár kiemelkedhet a vízből, és kihasználhatja a technika által biztosított gyors mozgást.
 
 
 
Jégidomítás:
 
1. szint
Halmazállapot megváltoztatása: A vízidomárok képessége, hogy meg tudják változtatni a víz halmazállapotát, gáz, folyékony és szilárd között akaratuk szerint. Ez rengeteg új lehetőséget jelent a csatában az ellenfél megfagyasztásától kezdve a ködben rejtőzködésig. Mind a jég, mind a gőz/köd rengeteg formát felvehet, ahogy a vízidomár akarja. A jég halálos tud lenni, hiszen felnyársaljhatja, vagy megsebesítheti az ellenfelet, a gőz vagy köd elhomályosíthatja a csatamezőt, vagy elrejthet valakit. A vízidomárok képesek lehetnek egy jeges köd kifújására is, ami megfagyasztja a vizet.
 
Jeges lehellet: Egy vízidomár használhatja a lélegzetét, hogy megfagyasszon dolgokat, akár egy fémláncot, akár az ellenfelét. A módszer továbbfejlesztett változatának alkalmazásakor az idomár nagy levegőt vesz, és ezt jeges ködfelhőként fújja ki.
 
2. szint
Jégpenge: A vízidomárok képesek egy kardra, vagy tőrre emlékeztető jégpengét létrehozni.
 
Jéglövedékek: A vízidomárok képesek gyors egymásutánban jégszilánkokat lőni ellenfeleikre.
 
Jégkarmok: Hama mutatta be, az ujjai köré idomítva a vizet, és megfagyasztva azt. Előre lehet őket küldeni, és az ellenfél felé lőni. A vízidomár, mivel kicsik, és észrevétlenek, el lehet őket rejteni a ruhaujjba, hasonlóan Mai dobótőreihez. Ez a technika kevés vizet igényel, és a kondenzációs technikával pillanatok alatt végrehajtható.
 
3. szint
Kúszójég: A vízidomár végig tud küldeni egy „jégsugarat” a földön, megfagyasztva az ellenfelet. Ez egy fix vonalban mindent megfagyaszt, a vízidomártól kiindulva a célpontig.
Jéglemez: A vízidomár képes egy hengeres oszlopot létrehozni jégből, és leszelni vékony, borotvaéles darabokat belőle, majd az ellenfél felé küldeni őket. Rendkívül élesek, ugyanakkor nagyon vékonyak, Pakku mester képes volt ököllel összetörni őket.
 
4. szint
Jégkesztyű: Hasonlóan a jégkarmokhoz, a vízidomár megfagyaszthatja az egész kezét, egyetlen hegyes tüskévé változtatva azt. Sokféleképpen használható a csatában, felszíni sérülések, és súlyos szúrt sebek is okozhatóak vele. Tonraq használta ezt a technikát Zaheer ellen a Laghima-oromnál.
 
5. szint
Jégkampó: Kreatív vízidomárok létrehozhatnak jégkampókat, hogy felmásszanak függőleges felületeken.
 
Jégpajzs: A vízidomárok képesek megfagyasztani maguk előtt a vizet, pajzsot létrehozva.
 
Jégdárda: A jégdárda mozdulata megfagyasztja a vizet, és a jégtüskéket azonnal a kiszemelt célpontra irányítja.
 
6. szint
Óriás jégtüske: A vízidomárok képesek kis jégdarabokat lőni az ellenfelükre, vagy létrehozni egy nagyobb tüskét. Az Északi víztörzs vízidomárjainak ez az első védelmi vonala, ha ellenséges hajókat észlelnek. Eska és Desna fantasztikus óriás tüskéket hoztak létre Ming-Huával való összecsapásuk során. Korra szintén használta ezt a módszert, hogy lelassítsa Kuvira Kolosszusát.
 
7. szint
Jégtőr: A jégkarmokhoz hasonlóan a jégtőrök is az ujjakon formálhatók, és az ellenfélre dobhatók.
 
Jégkupola: A jégkupola nagyon bonyolult technika, lehetővé teszi, hogy a vízidomár valakit egy vízgömbbe zárjon, majd megfagyassza azt, csapdába ejtve az ellenfelét.
 
8. szint
Jégfúró: Egy csáp hegyes végének megfagyasztásával a vízidomár képesség válhat egy nagyobb víztömeg fagyos fúróvá alakítására.
 
Jeges talaj: Megfelelő mennyiségű rendelkezésre álló víz esetén az idomár megfagyaszthat egy nagyobb talajrészt, csapdába ejtve ellenfele lábát, de lehetővé téve a csúszást.

9. szint

Jégbörtön: Ez a technika bezárja az ellenfelet egy jégbörtönbe. Ha a vízidomárnak megfelelő kontrollja van az ellenfele mozgása felett, képes lehet megkötni a kezét, vagy más végtagjait, ellehetetlenítve számára a mozgást.
 
Jégrámpa: A vízidomárok technikája maguk, vagy mások haladási irányának manipulálására.
 

10. szint
Jégcsatorna: A vízidomárok képesek lehetnek ugyanolyan módon „átúszni” a szilárd jégen, mint a vízen, meglepve ellenségeiket.
 
 
Gyógyítás
 
Gyógyítás:
Néhány vízidomár rendelkezik a kivételes képességgel: Képesek gyógyítani, azzal, hogy helyreállítják a chi útvonalait, a vizet használva katalizátorként. Miközben a vízidomár gyógyítási képességét használja, a sérült területet körülveszi vízzel, ami a folyamat alatt kékes fénnyel világít. Ha megfelelő spirituális tájékozottság kapcsolódik hozzá, használható dühös szellemek megnyugtatására és megtisztítására. Legnagyobb mértékben az Északi Víztörzs nőtagjai tanulják, akik vízidomárként csak ezzel foglalkozhatnak.
 
 
Mester szint
 
Véridomár:
 
Véridomítás:
A véridomítás azt az elvet használja, hogy a víz jelen van minden élőlényben ezáltal őket magukat is idomíthatóvá teszi. Más szóval, a véridomítás lehetővé teszi, hogy az idomár rákényszerítse valakire, vagy valamire az akaratát. Eredetileg abban a hitben éltek, hogy a véridomítás csak teliholdkor hajtható végre, mikor a vízidomárok a legerősebbek, de később bebizonyosodott, hogy ez tévedés, mester szinten a technika bármikor, a telihold nélkül is alkalmazható. Később Katarának hála betiltották. (Fordító megjegyzése: A cikkben nem beszélnek róla, de mindenképp fontos megemlíteni, hogy Yakone és fiai nem csak a telihold nélküli, de a végtagok használata nélküli véridomítást is kifejlesztették.)
 
Növényidomár:
 
Növényidomítás:
Gyakorlott vízidomárok képesek lehetnek a növények manipulálására is. A mocsári idomárok számára a növényidomítás lehetővé tette, hogy bármilyen növényt irányítsanak a mocsár vízzel telt indáitól az óceán fenekén növő hínárig. Képesek gyorsan helyreállítani a sérüléseket az idomított formákban, és mivel a növényi sejtek sokkal változékonyabbak, rugalmasabbak, nem igénylik a telihold segítségét, ezáltal a technika könnyebb a véridomításnál.
Egy bonyolultabb szinten a vízidomár már képes lehet elválasztani a vizet a növénytől, hasonlóan a sárból való kinyeréshez, vagy a szennyezett víz megtisztításához. Ugyanakkor ez a módszer már elpusztítja a növényt, vagy teljesen kiszárítja, vagy nagyobb fák esetében ki is döntheti őket. A növények manipulációjára való képesség szintje függ a vízidomár tapasztalatától, és a telihold jelenlététől.
 
Avatar szintű tudás:
 
1. szint
Jégrés: Az Avatarok képesek lehetnek a fagyott talaj kettéválasztására a vízzel kevert föld idomításával.
 
2. szint
Nagy távolságú vízidomítás: Avatarok képesek lehetnek olyan távolságból is idomítani a vizet, amit normális esetben nem érhetnének el.
 
3. szint
Cunami: Mivel nagyobb víztömegeket képesek mozgatni, az Avatarok képesek nagyobb hullámokat is létrehozni, így akár cunamikat támasztani.
 
4. szint
Víztömeg összezsugorítása: Avatarállapotban az Avatar ereje elég ahhoz, hogy akár a víztömeg térfogatát is megváltoztassa, és nagy tömegeket zsugorítson kis térfogatra.
 
Karnélküli vízidomítás: Magas szintű vízidomárok képesek lehetnek a végtagok használata nélkül, csak a törzs mozgatásával idomítani. Ezáltal a Ming-Huához hasonló idomárok képesek karokat formázni, vagy akár az egész testüket egyetlen jégfúróvá változtatni.
 
5. szint
Felhők manipulációja: Egy vízidomár és egy légidomár együtt dolgozva könnyedén képesek lehetnek megváltoztatni a felhők alakját, mivel a felhő levegőből és vízből áll, és szinte bármilyen formát létrehozni belőlük.
 
Kondenzáció: A gyakorlott vízidomárok nem csak a felhők víztartalmát tudják kinyerni, de akár a vízpárát is a levegőből. Mivel a földi atmoszférának csak 1%-a vízpára, ezért az ebből nyerhető vízmennyiség csekély, de megfelelő éghajlati viszonyok mellett több lehet.
 
Oldatok: A vízidomár képes bármilyen vizes oldat irányítására, pl. Katara is használta ezt parfümöknél.
 
6. szint
„Szellemidomítás”: A gyógyító technika továbbfejlesztése, magas spirituális fejlettséget igényel. Ennek használatakor a vízidomár körbeveszi egy vízspirállal a szellemeket, vagy akár kivetített emberi lelkeket, és képes lehet cserélgetni a pozitív és negatív energiák között, kibillenteni, vagy egyensúlyba hozva az ellenfelét.
 
Vízfutás: Ennek a technikának a használatakor a vízidomár mind a négy végtagjának használatával, nagy sebességgel képes haladni a víz felszínén, vagy akár valamilyen tárgy használatával teheti ugyanezt. Pl. Katara is használta ezt a technikát egy jégdeszkával.
Vissza az elejére Go down
https://legendofavatars.hungarianforum.net
 
Vízidomár
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» jakuzo-vizidomár

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Legend of Avatars - Avatar Szerepjáték :: Karakteralkotás :: Kasztok-
Ugrás: