Wan Shi Tong Szellem
Erőpontok : 31 Karakterpontok : 0,0 Hozzászólások száma : 32
| Tárgy: Tűzidomár Szomb. Nov. 01 2014, 21:32 | |
| A tűz a hatalom eleme. A tűz népének tagjai elszántak, és megvan az erejük, hogy elérjék, amire vágynak, bármi áron. Az eredeti tűzidomárok a sárkányok voltak, az ő technikájukat sajátították el az ősi napharcosok. A tűz szimbolizálja az energiát és az életet is, meleget, és fényt ad. A tűzidomárok elsődlegesen a Napból nyerik az erejüket, teljes napfogyatkozás esetén képességeik egy időre megszűnnek. Az első avatar, Wan alapeleme is a tűz volt. Rajta kívül híres tűzidomár avatarként Rokut ismerjük. A tűzidomárok speciális képességei a villámidomítás, amelyet hidegvérű tűznek is neveznek, és csak lelki nyugalommal rendelkező tűzidomárok tudják elsajátítani, illetve a robbantás, amelyet mesterei csupán elméjük használatával is képesek elvégezni. A robbantás mestereinek jelképe a homlokukra tetovált szem. Képességek szintek szerint:
1-5. szintig:Lángoló karikák és ívek Körkörös rúgásokkal vagy íves, kézmozdulatok ívek vagy gyűrűk hoznak létre, amik nagyobb területet , egymástól távoli , vagy kitérő ellenfelek ellen használnak. Zukó egy körkörös lábmozgással hozott létre egy növekedő tűzgyűrűt, amivel kiütötte Azulát a kettejük között zajló Agni Kai során. Tűz blokkolása Képzett tűzidomárok képesek legyengíteni és eloltani más idomárok egy közelgő tűzgolyóit egy gyors rúgással, hirtelen ütéssel vagy más védekező manőverrel, hogy megállítsák a támadásokat. Tűzgolyó Egy alap mozdulat, az idomár egy kis tűzgolyót indít el ütésszerű mozdulattal. Ezeket fel lehet erősíteni, egy nagyobb, lassabb vagy kisseb, gyorsabb és egymás után kilőtt golyókká. Tűz pajzs Egy védelmező tűzpajzsot hoz létre az idomár maga előtt vagy teljesen körbeveszi magát vele. Ez védelmet nyújt a robbanásoktól vagy lövésektől. Tűzkörök A napharcosoktól láthattuk, mikor az öröktűz egy részletéből egy a levegőben levegő tűzkarikát hoztak létre, melyet huzamosabb ideig képesek voltak tartani. Tűzgolyó Egy alap mozdulat, az idomár egy kis tűzgolyót indít el ütésszerű mozdulattal. Ezeket fel lehet erősíteni, egy nagyobb lassabb vagy kisseb, gyorsabb és egymás után kilőtt golyókká. 6-10. szintig:Tűz penge A lángoló ív egy fejlettebb változata, a tűzidomárok képesek vékony tűzpengéket létrehozni a tűz sűrítésével, amit később ellenfeleik ellen lőhetnek. Ezzel szabadította ki Zuko Azulát Katara vízostoraiból. Tűzbomba Egy rövidtávú támadás, a tűzidomár egy kisebb lángot készít egyik végtagjának végén, ezt kinyújtva egy lángkitörést generálnak. Ennek egy felerősített változatát használta Ozai mikor áttört Aang földbirokján. Tűz kés Fáklyaszerű nyalábok melyeket az ujjak végéből vagy az ökölből képeznek, közelharcos fegyverekre hasonlóan használják, annak ellenére, hogy nem képesek blokkolni egy fizikai fegyver támadását. Tűz korbács Egy fejlettebb változata a tűzostornak/tűzáramlatnak, a tűzidomárok egy hosszú tűzkilövellést készítnek mellyel (mint egy ostorral /korbáccsal) lecsapnak ellenfeleikre. Tűzáramlat A tűzidomítás egy alapmozdulata ahol az idomár folyamatos nyalábot indít ki egy végtagjából (ujjvég, ököl, lábfej). Ennek megszakított változata a tűzdobálás. Tűzostor A tűzáramlatnak egy formája, melyet ostorként lehet használni. Ezt használta az idomár mikor Appa a cirkuszban volt. Tűz visszairányítása A vízidomárokhoz hasonlóan a tűzidomárok képesek megváltoztatni egy beérkező tűzsugár irányát és visszairányítani azt a támadó felé. Ez példázza a tűzidomítás használatát, mint a test meghosszabbítása, és a modernebb stílusokban kevesebbet használják az agresszívabb harcmodor javára. Táncoló sárkány A mesterré váláshoz kötelező tudni, de csupán 8-as tűz-, és 6-os fejlett tűzidomítás után tanulható meg: Ezt a tűzidomítás formát, a faragott szobrokról tanulták meg, melyek az ősi napharcos városban voltak elrejtve. Egy folyékonyabb, természetesebb tűzidomítási formát foglal magába. Egy igen egyszerű, mégis nagyon erős tűzidomítási forma, mely nagy előnyhöz jutatja a képzettebb tűzidomárokat (pl Zukó). Ez a forma egy azon kevés tűzidomár formák közül mely kompetenciát mutat a defenzív harcmodorhoz. Körkörös jellegű mely szokatlan a tűzidomításban, csak a villámidomításban és a karikák létrehozásában jelenik meg még a körkörös jelleg. Fejlett tűzidomítás: 1. szint: Felerősített támadás Sok tűzidomártól láthatunk, hogy összpontosítják, a tüzet úgymond összesűrítik, feltöltik mielőtt elindítják. 2. szint: Tűz növesztése A tűzidomárok képesek befolyásolni minden közelben lévő tűz méretét és erejét . Pl Azula és Ozai mikor ideges lesz a trón körüli lángok megnőnek. 3. szint: Tűz üstökös A tűzkitörés egy fejlettebb változata ahol az idomár a tüzet egy golyóba sűríti, majd az ellenfél felé lövi. Ezzel a technikával törte be Iroh Ba Sing Se falát. 4. szint: Tűz rakéták A tűzkitörés egy fejlettebb változata ahol a tűzidomár nagy tűzáramlatokat lő ellenfele felé melyek követik az idomár mozgását. Mind Aang és Ozai is használta ezt a végső összecsapásban. 5. szint: Tűzkerék Egy örvénylő tűzkarika, melyet távolsági támadásra használnak. Azula használta csak ezt a technikát Ohmasuban. 6. szint: Összefonódó Tűzáramlat Egy fejlettebb mozdulta, ami a kezdetleges tűzáramlaton alapul. Az idomár 2 erős tűzáramlatot indít ellenfele felé, úgy hogy azok összefonódjanak, így egy masszív üstökösszerű tűzáramlat jön létre, ami sokkal erősebb az egyszerű tűzáramlatnál. 7. szint: Sugárhajtás Képzett tűzidomár, mesterek képesek körbevenni magukat nagy mennyiségű tűzzel mellyel előretolják magukat , nagy sebességre felgyorsítva magukat a földön vagy a levegőben. Normálisan ezt a technikát csupán rövid idegi lehet használni, de avatár állapotban vagy Sozin üstököse alatt akár lebegni is lehet ezzel a technikával. 8. szint: Sűrített tűzáramlat Egy sokkal erősebb formája a tűzáramlatnak ahol először összesűrítik a tüzet mielőtt elengedik. Nagyobb területet képes lefedni, mint az egyszerű tűzáramlat. Ezt a technikát használták a császári tűzidomárok a Wulong erdei támadásnál.(léghajóról) 9-10. szint: Tűzfal Egy a kevés védekező tűzidomár mozdulatokból, de egy jól szituált robbanásként vagy irányított pokolként is működik ahol a koncentrált tűzfal védőpajzsként hat. Nem csak védekezésre, hanem meneküléskor elterelésre is használható. Kék tűz használata, s egyéb képességek, melyek ebbe a kategóriába tartoznak. Kék tűz A kék tűz valószínűleg sokkal több fizikai erőt tartalmaz, robbanó hatása van és sokkal erősebb, mint a normális tűz. Tüzes lehelet Az idomár száján, avagy orrán kilövellő tűz, a tüdő levegőjét összekeveri a tűzzel, ezzel egy forró és széles tűzáramlatot idézve elő. A test felmelegítésére is lehet használni. Mester szintRobbanásidomításEzzel a technikával az idomár felrobbantja a dolgokat ellentétben a tradicionális tűzidomítással. A robbanásidomárok az energiát a tetovált 3. szemüknél összpontosítják ezzel erős robbanásokat hozva létre hosszú és vagy rövidtávon. Ez a technika nagyon erős és pusztító, domb méretű sziklákat robbant szét és nagy mennyiségű vizeket tüntet el. A technika ismert gyengéje az, hogy ha a folyóban lévő Chit megállítják az leblokkolja az idomár képességét egy időre , ezt a 3. Szemre mért ütéssel lehet elérni. Villám idomítás1-3. szintig: Villám generálásaEzek az emberek képesek elválasztani a Yin és a Yang energiákat ezzel turbulenciát okoznak és villámot generálnak és képesek irányítani azt egy adott irányba. Belső béke, és érzelemmentessé kell válni ahhoz, hogy ezt a technikát használni, tudja valaki. Aang idejében csak pár ember volt erre képes, míg Korra idejében egy közismert tűzidomár mozdulat lett. Villám visszafordítása Iroh a vízidomár visszairányító technikák alapján kifejlesztett egy olyan mozdulatsort ahol a villámot elnyelik az egyik kézen, a vállba majd a gyomorba irányítják onnan ki a másik kézbe, majd elengedik. Fényidomítás:A napharcosok által kifejlesztett speciális idomító technika, amely a Yin energiák felhasználásán alapul. A fényidomítás sokban hasonlít a villáméra, abból a szempontból, hogy szintén a két energia kettéválasztásán és összeillesztésén alapul, ebben az esetben azonban a Yin felülkerekedik a Yangon így tiszta, puszító fény jön létre. [center][left] 1-3. szint: Fénysugarak: Ha a fényenergiát képesek kellőképpen koncentrálni, az pusztító erővel az ellenfélre lőhető.
Fénypáncél: Az egész testet beborító fény, ami aztán fénygolyók lövésére, támadásra használható.
Fénygolyók: Fénygolyó, ami az ellenfélre lőhető.
4-6. szint: Fénygyűrű: Fénygyűrű alakul ki az idomár körül, ami gyorsan növekszik, és mindent elpusztít maga körül. Nagy távolságokra eljuthat mindent letarolva, ha az idomár nem állítja meg.
Fénygömb: Fénygömb veszi körbe az idomárt, amiből fénygyűrű, vagy fénylabdák formázhatók, és így támadásra használható.
[/left] Avatar szintű tudás: Sárkány tűz Mikor Ran és Shaw mikor egy tűzoszloppal vették körbe Aangot és Zukót a tűzben benne volt a szivárvány összes színe.
Energia észlelés Hasonlóan a gyógyításhoz a tűzidomárok képesek érzékelni az energia folyását és annak gátjait az emberi testben. Egy sámántól láttuk ezt a technikát mikor Korra amnéziáján próbált segíteni. Hő irányítása Fejlettbe tűzidomárok képesek irányítani a hőt. Képesek távoli folyadékokat felmelegíteni mit víz vagy tea, fémeket felforrósítani és jeget elolvasztani. Tűz ura Sozin képes volt elnyelni egyik kezével a hőt majd másikon kiengedni azt, ezzel a technikával hűtötte le a vulkán láváját. Több hosszú távú tűzostor Avatár szintű tűzidomárok képesek nagy hatótávolságú tűzostorokat létrehozni, egyszerre eddig csak 5 öt látunk. Nagyon hosszú távra is hatásosak, mozgásuk hasonlít a vízidomításból ismer polipalakzatra, és nagy pusztító erővel is bír. Tüzes lehelet Az avatár szintű tudásban már inkább ordításnak hívják, és képesek az öklükkel, lábukkal egyszerre kiengedni magukból a hatalmas tűzcsóvát. [/center] | |
|